Wednesday, November 15, 2006

Linkse aria's

Vandaag vergelijkt Marco Pastors de Islamisering van Nederland met de Duitse bezetting. Volgens Paul Witteman gaat die vergelijking mank. Maar als je de Sharia onder de loep neemt, komt alles daarin samen: antisemitisme, vernedering, onderdrukking, mishandeling, machtsmisbruik en tunnelvisie. Kortom; zo mank gaat die metafoor niet. Pechtold, die vorige week Amadeus Wilders met (ah een oude bekende) Jan Maat vergeleek vanwege diens Tsunami - retoriek, zal wel weer stijgeren. Als ik Pastors was, zou ik Pechtold op zijn beurt bijvoorbeeld linken met de direkteur van de White Star Line-rederij, die beweerde dat zijn RMS Titanic onzinkbaar was, of de katholieken die Columbus afraadden de wereldzeeën te trotseren. Onweerlegbaar? Dat niet. Kwestie van tijd, slechts.

Afgelopen donderdagmiddag schoof ik aan in het culturele programma van uitgever/schrijver Guus Bauer op Amsterdam FM om te praten over de dode Theo. Naast me nam 'Esther' plaats, directeur van Uitgeverij Xtra, die o.a. boeken van van Gogh en de omstreden, anti-Islam cartoonist Gregorius Nekschot uitgeeft. Het was schrijnend om te zien hoe Esther om de zoveel tijd benadrukte dat zij - wat betreft Nekschot's identiteit - in het duister tastte, zodat haar in het geval van een 'incident' niets aangerekend kan worden. Nog schrijnender: boekhandels en bibliotheken blijken boeken van de provocerende pubicisten te weigeren. 'Ondergronds uitgeven', in dit geval via het www, is voor ons de enige oplossing,' legde 'Esther' ons uit. Een demon in mij roerde zich.

Het pandemonium is los. De politiek ligt in de uitverkoop. Nederland smeult Een handjevol intelligentia sluipt naar de uitgang, terwijl het koor van linkse gekwetsten een gezellige aria kweelt.

10 comments:

Anonymous said...

Als een van jouw lezers wil ik wel eens graag weten waarom je je zo druk maakt. Je kunt je beter bij je forte houden (popmuziek) ipv zoveel op het spel te zetten straks en een 2e you name it te worden.

Dat laaghartig gehuichel van de linkse kerk kennen we. So what's new pussycat?

Anonymous said...

Hmmm...

Anonymous said...

ik kan me herinneren dat we naïef en open waren
(blote tieten cultuur..)

we wilden altijd anderen helpen maar voelden ons
wel altijd een beetje verheven boven

we vonden anderen altijd al snel zielig.. inclusief onze eigen kroost

we voedden niet op, traden niet op .. alles moest vanzelf en open
(toegegeven: het was een leuke tijd)

het resultaat van deze 'sonja barend' ziekte is

dat we levend zijn opgegeten en onze cultuur hebben laten vernietigen
door 3 groepen:

1. onze eigen nakomelingen
2. immigranten
3. internationale zakenwereld


Nederland zal binnen 100 jaar slechts een stoffig hoofdstuk in een Amerikaans, Islamitisch of Chinees geschiedenisboek zijn......



alaaf

Anonymous said...

Luc zei: 'So what's new pussycat? '

>> dat ook jij je laat intimideren door de angst
maar goed.. Nederlanders zijn al nooit echte helden geweest
wel een grote bek
maar een die gemakkelijk dicht te slaan is

tegen Erick zou ik eerder willen zeggen:
goed dat je zo betrokken bent bij, en begaan bent met,
maar Nederland is het niet waard

dat is me na een periode in Amerika
pas echt duidelijk geworden
naast alle lelijkheid die in dit land zeker bestaat heb ik ook heel wat moois gezien.
bij deze mensen leeft tenminste:

* romantiek
* loyaliteit
* naïviteit
* heldendom
* optimisme
* trots


wij zijn op deze gebieden zo dood als een pier...

Have a nice day!

Anonymous said...

nog een week te gaan tot de verkiezingen

komt er een Nieuw Nederland?
of wordt het lood om oud ijzer..

Anonymous said...

Waar maak je je druk om ?

Anonymous said...

hmmm lood om oud ijzer!??
linkse kerk of het rechtse gelul?
als je niet kunt kiezen is er d66!
sjhit sonja barend ziekte,wat een stom gelul!

er was eens een kikker die een wezeloze in zijn zak had.
die wezeloze zei sonja!
de kikker zei rot op gek!

Anonymous said...

ken je me nog???
mooie site!

Anonymous said...

ik vind het nog steeds overdreven allemaal, en alles wat overdreven is, is overbodig

Nogmaals: maak je niet druk...

Anonymous said...

Ey, weet je nog wie ik ben ? Your favorite chick ;-)

Je bent wel weer bezig je onmogelijk te maken ey ;-)