Sunday, December 30, 2007

De verlokkelijke 21 2007

Iedereen een gezonde jaarwisseling gewenst! Hier alvast een voorproefje van mijn verlokkelijke 2007. Update volgt.

1 Clearly - Anthony Hamilton

Een klassieke kwestie van 'de juiste tijd, juiste moment' Als ik die donderdagavond niet Free Record Shop was binnengelopen, had ik 'm domweg nooit gekend. Een fenomeen in Amerika deze Hamilton, en hier in Nederland - zoals zovaak - volstrekt anoniem. De verpersoonlijking van neo-soul, zal ik maar zeggen. Dat begrijpen (de meeste) Nederlanders niet. Helaas.


2 Reader takes a stand - Johan


Verrassend mooie single van hun nieuwste album. Johan herinnert aan Deus maar behoudt een volstrekt eigen identiteit. Veel te ondergewaardeerd in eigen land. Zonde. KOPEN dus.


3 Bar a thym - Kerry Chandler

Deep house anno 2007 waar ik op stuitte toen ik door een achteraf platenzaakje in Parijs liep. Dezelfde avond hoorde ik 'm al overal in de stad. Twee weken later had Chandler heel 'clubbing Europe' aan z'n voeten liggen. Heerlijk eigenzinnige club dat zijn gelijke niet kent. Beste dansplaat sinds Blue Six' Music and wine. Mee eens? En wat de titel betreft? Wellicht is Chandler's verklaring op z'n plaats;

"This title, Bar A Thym, probably deserves an explanation. It's a nice tribute to the city of Toulon (France) and it's Sunslice house music festival. 3 years in a row, from 2002 to 2004, Kerri was there, with some of his friends. Bar A Thym is bar where some afters took place, with a real party atmosphere. One night, you could find at the Bar A Thym the likes of Kerri Chandler, DJ Deep, Blaze (Kevin Hedge & Josh Milan), Jovonn & Dennis Ferrer ..."

4 Fa Fa Fa - Datarock
5 D.A.N.C.E. - Justice


6 Stronger - Kayne West

7 Get Down - Groove Armada
8 Take me back to your house - Basement Jaxx

9 Grace Kelly - Mika
10 Pretender - Foo Fighters

11 The Salmon Dance - The Chemical Brothers
12 Icky Thump - White Stripes
13 Can't forget about you - N.A.S.

14 If this ain't love (don't know what is) - Nicole Wellis & The Soul Investigators


15 You know I'm no good - Amy Winehouse feat. Ghostface
16 Love's not a competition - Kaiser Chiefs
17 Golden Skans - Klaxons
18 Worried about Ray - The Hoosiers
19 Europa - Agoria
20 Dan leef ik toch nog een keer - Acda & de Munnik
21 You're my medicine - Gare du Nord featuring Marvin Gaye

6 comments:

Anonymous said...

Bar a thym!!!!! Yes!!!

Ton said...

ik voorzie een fijne eerste kennismaking met je nummer 1...

Ben benieuwd !

fijne jaarskanteling!

Erick Overveen said...

@ ton Zeker weten, een mengeling van D'Angelo en Joe. Happy 08!

Erick Overveen said...

En Remy Shand niet te vergeten.. (The way I feel/ Take a message) etc..

Anonymous said...

Dan wens ik u bij deze dan ook een Verrokkelijk 2008. Ik zal me toch nog maar eens even wat verder verdiepen in jouw eindejaarslijstje ;-).

Erick Overveen said...

@ Musicfreak En ik moet het complete oeuvre van Neil Young maar eens gaan doorgronden :-)