Monday, July 23, 2007

Verse penvrucht

Net als in de bloedhete zomer van 2003, toen mijn eersteling 'Maansverduistering' noodgedwongen snel voltooid diende te worden, eist nu ook mijn verse penvrucht kostbare secondes op. De reden waarom de opvolger zoveel tijd in beslag neemt, vloeit voort uit het feit dat ik he-le-maal opnieuw ben begonnen. Aan de eerste ruwe versies bleef ik zo'n onbestemd gevoel overhouden dat alles anders moest; de stuctuur, de personages, de thema's. Zoals het er nu naar uitziet, wordt het dan ook pas 2008 voordat het boek de wereld ingeslingerd wordt. Maar wie weet, wordt het eerder.

Ondertussen zit ik niet stil. Morgen heb ik een lezing in Brussel. Overmorgen bezoek ik een symposium over de invloed van de politiek op The New Wave en vice versa.

Voor nu laat ik u achter met deze dope classic die na vier jaar niets aan kracht heeft ingeboet!

Pharell - Frontin', zomer 2003

2 comments:

Anonymous said...

back in the day babyyyy!!!

Anonymous said...

Ik ben waarschijnlijk een elitaire lezer. Is dat hoogmoedig ? Maansverduistering vond ik een goed boek. Ontspannen en onderuit koekeloeren. En zo'n anderhalve dag later heb je 't verhaal uit. Was leuk. Van het nieuwe leesgebeuren van u verwacht ik ditmaal echter meer dan een paar uur prettig proza.